Skip to main content Skip to main content

Welcome to a new era of ad tech

Flashtalking + Innovid =

Innovid Logo
Learn more
X
Flashtalking Logo
Search
Solutions
Solutions
AI
Creative Personalization
Social
Ad Serving
Audience & Identity
Creative Intelligence
Verification
Partners
Platform
Platform
Create: Design & Build
Automate: Version & Feeds
Activate: Distribute & Traffic
Iterate: Learn & Optimize
Industries
Industries
Automotive
CPG
Financial Services
Retail
Sports Betting
Travel
Video Gaming
Resources
Resources
Creative Showcase
Reports
Events
Blog
Press Releases
Press Coverage
About
About
Diversity, equity, and inclusion
Careers
Contact Us
Newsletter
Support
Support
Help Center
Ad Server Migration
Flashtalking Training
Creative Production Services
Strategic Planning Workshops
Contact Us
Log in to Innovid
Home
Solutions
Solutions
Innovid unleashes the power of creative in advertising with AI.
AI
Better business outcomes powered by AI
Creative Personalization
Real-time relevancy at scale across social, open web, and CTV
Social
Advanced automation in a unified platform
Ad Serving
Independent, unbiased delivery across open web and CTV
Audience & Identity
Cookieless measurement and personalization
Creative Intelligence
Insights connecting content and performance
Verification
Holistic brand protection
Partners
Integrations across the ecosystem
Platform
Platform
Innovid connects the silos across teams, processes, and technology.
Create: Design & Build
Make it beautiful. Creative Tools
Automate: Version & Feeds
Make it scale. Creative Versioning Creative Labels
Activate: Distribute & Traffic
Make it connect. SocialOpen Web & CTV
Iterate: Learn & Optimize
Make it better.Operational Dashboards & Reporting
Industries
Industries
We build trusted partnerships with global advertisers through our deep industry expertise.
Automotive
CPG
Financial Services
Retail
Sports Betting
Travel
Video Gaming
Resources
Resources
Catch up on the latest events, announcements, and thought leadership from the Innovid team.
Creative Showcase
Best-in-class omnichannel executions and client success stories
Reports
Industry trends and best practices
Events
Upcoming engagements and featured recordings
Blog
Insights and thought leadership from our team
Press Releases
Official company announcements
Press Coverage
Industry publications featuring Innovid
About
About
Innovid is part of Mediaocean, the foundational partner for omnichannel advertising.
Diversity, equity, and inclusion
Diversity of thought and experience makes us stronger.
Careers
Explore open roles and discover how we bring our passion to work every day.
Newsletter
Keep up-to-date with news, industry trends, events, and more.
Contact Us
We want to hear from you!
Support
Support
As your trusted partner, count on us for strategic and creative services, platform certification, and more.
Help Center
Task-level eLearning, articles, on-demand webinars, and technical content
Ad Server Migration
Seamless migration process back by our experienced client solutions teams
Innovid Training
Self-paced credential programs and instructor-led training
Creative Production Services
Creative expertise from our team of designers and producers
Strategic Planning Workshops
Collaborative sessions to strategize across brand, creative, and media teams
Contact us
  • Prospective : L'avenir Des Ad-Techs Indépendantes En 2020

    Flashtalking
    06 Jan 2020
    Flashtalking
    06 Jan 2020
    Aux vues des développements de 2019, l’industrie indépendante de l’ad-tech a de bonnes raisons d’être optimiste en 2020.

La publicité digitale a vécu une année 2019 charnière, les marques ont cherché des alternatives en dehors des walled gardens (Facebook et Google), le programmatique a atteint un stade plus mature, le tout avec la disparition annoncée du cookie tiers. Autant de faits qui nous renseignent sur les principaux axes de développement des annonceurs pour l’année à venir et les opportunités à saisir pour les ad-techs indépendantes.

S’éloigner des géants du web

De plus en plus de marques chercheront toujours plus à prendre leur distance avec Google et Facebook, poussées par le besoin de créer une « couche isolante » entre elles et ce duopole. Plutôt que d’accepter la réalité finalement restrictive des walled gardens, les annonceurs pourront opter pour des partenaires indépendants et des intégrations croisées apportant davantage de valeur. Elles optimiseront leurs stratégies digitales avec une visibilité totale en gardant la maitrise de leurs données. Certains acteurs de l’écosystème s’unissent déjà pour offrir des alternatives efficaces aux géants de la tech, une façon d’agir qui devrait se développer et se généraliser au cours de la nouvelle décennie. Des outils de mesure, à la vérification de la fraude publicitaire, la priorité N°1 des marques reste de trouver une source objective et empreinte de vérité pour leurs campagnes publicitaires.

 

Transcender le cookie third-party

Bien que les dernières réglementations de cette année sur les cookies tiers aient eu des répercussions sur l’ensemble de l’écosystème, les annonceurs avertis avaient toujours appréhendé les limites de cet outil de collecte de données. L’adoption de stratégies novatrices et flexibles – par exemple, des méthodes de mesure et de ciblage sans cookies, qui n’utilisent pas d’identifiants personnels – ouvrira la voie dans un monde post-cookie. Les modèles d’attribution, qui n’avaient pas anticipé ces changements, seront fortement impactés. Dans ce contexte, les marques vont s’atteler à construire une vision holistique de l’engagement de leurs utilisateurs. Elles peuvent ainsi disposer de plus de pertinence et d’efficacité avec des moyens plus précis que les cookies tiers. D’ici 2020, l’industrie s’éloignera de ces techniques d’attribution devenant chaque jour plus désuètes, comme le last-click, et mettra en œuvre de nouvelles approches pour acquérir une connaissance approfondie du parcours client.

 

Redonner la prépondérance à la création

La publicité programmatique devient chaque jour plus mature, donnant ainsi aux annonceurs de plus en plus d’opportunités d’exécuter du rich media à grande échelle. En conséquence, la vidéo en ligne prendra encore plus d’ampleur au cours de l’année à venir. Les marques seront de plus en plus avides de créations percutantes. Le Rich Media offre aux annonceurs des Call To Action plus forts, mais il sera nécessaire de s’assurer que la création publicitaire est à la fois optimisée et engageante pour pleinement en profiter. Dans ce nouveau paysage digital en mutation, les marques vont devoir se doter de solutions innovantes et acquérir des compétences pour mesurer la performance des créations en mettant œuvre une personnalisation efficace. Ainsi, elles ne pourront capter l’attention des consommateurs qu’avec de la pertinence et du contextuel.

Aux vues des développements de 2019, l’industrie indépendante de l’ad-tech a de bonnes raisons d’être optimiste en 2020. De nouvelles portes se sont ouvertes par un changement de mode de pensée des annonceurs. Il sera intéressant d’observer la manière dont les marques, les agences et les cabinets conseil, relèveront ces défis de l’écosystème digital en développant des stratégies et des capacités innovantes qui mettront en valeur le plein potentiel de leurs campagnes.

 

 

Auteur : Eric-Alexis Fortier, Country Manager, France

En savoir plus : Marketing Professionel

Schedule a demo with Innovid

CONTACT US
logo
Solutions
AI
Creative Personalization
Social
Ad Serving
Audience & Identity
Creative Intelligence
Verification
Partners
Platform
Create
Automate
Activate
Iterate
Industries
Automotive
CPG
Financial Services
Retail
Sports Betting
Travel
Video Gaming
Resources
Creative Showcase
Reports
Events
Blog
Press Releases
Press Coverage
About
DE&I
Careers
Newsletter
Contact us
Support
Help Center
Ad Server Migration
Training
Creative Production
Workshops
Solutions   
Solutions
AI
Creative Personalization
Social
Ad Serving
Audience & Identity
Creative Intelligence
Verification
Partners
Platform   
Platform
Create
Automate
Activate
Iterate
Industries   
Industries
Automotive
CPG
Financial Services
Retail
Sports Betting
Travel
Video Gaming
Resources   
Resources
Creative Showcase
Reports
Events
Blog
Press Releases
Press Coverage
About   
About
DE&I
Careers
Newsletter
Contact us
Support   
Support
Help Center
Ad Server Migration
Training
Creative Production
Workshops
Youtube Icon
Privacy Policy
Your Privacy Choices
Modern Slavery Policy
Opt-Out
Publisher Certification
Submit Vulnerability Report or Bug
Terms and Conditions
©2025   Mediaocean